woensdag 22 oktober 2008

Cosey

Vandaag wil ik het eens niet over mijn eigen werk hebben, maar over het werk van één van mijn favoriete striptekenaars, de Zwitser Cosey. Als sinds 2002 houd ik een site in de lucht voor al zijn fans. Cosey maakt prachtige, sfeervolle strips vol menselijke verhalen. Hij is bekend van zijn serie Jonathan, maar hij maakt ook prachtige stripromans zoals 'Op zoek naar Peter Pan', 'Reis naar Italië' en 'De Azuren Boeddha'.

Sinds dit jaar beweegt Cosey zich ook op de elektronische snelweg, en zo hebben we met enige regelmaat contact. Voor het eerst hebben we nu zelfs een kleine samenwerking: op mijn site presenteer ik tekeningen en schetsen voor het nieuwe Jonathan-album, dat in november 2008 zal uitkomen.

Hieronder één van zijn schetsen. Bezoek mijn site 'The World of Cosey' voor meer moois.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten