dinsdag 18 december 2012

Me in the movie business


Last Friday, I worked on a film at Seymour Films in Amsterdam. Together with Pascale Wielenga (Seymour Films), John Twigt (Workstation Amsterdam) and Huib Lirb (Dutch Indies), I made a so-called 'simple show' movie, a handdrawn, hand animated type of film. On the pictures above: John testing the set up - and it works. On the pictures below: me at work, drawing, and John acting, animating, filming, directing all at the same time. Not on photo: Huib and Pascale, copying, scanning and cutting out my drawings. At the start of the day, we had a rough story about a corporate strategy of a building company. At the end of the day, all raw material was recorded, ready to be edited and mixed with sound.

Afgelopen vrijdag werkte ik bij Seymour Films in Amsterdam aan een filmpje. Samen met Pascale Wielenga (Seymour Films), John Twigt (Workstation Amsterdam) en Huib Lirb (Dutch Indies) maakte ik een 'simple show' filmpje; dat is een handgetekend, met de hand geanimeerd soort film. Op de foto's boven: John test de opstelling - en het werkt. Op de foto's hieronder: ik aan het werk, tekenen, en John acterend, animerend, filmend en regisserend, allemaal tegelijk. Niet op de foto: Pascale en Huib, die mijn tekeningen kopiƫren, scannen, uitknippen, etc. etc. We begonnen de dag met een opzet van een verhaal over een bedrijfsstrategie van een groot bouwbedrijf, aan het eind van de dag was al het ruwe filmmateriaal opgenomen en klaar om te worden gemonteerd en te worden voorzien van geluid.


Photos: Pascale Wielenga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten