maandag 4 juni 2012

Sleeping mouse


For a biology method, I had to draw a mouse in hibernation. When I googled for some images, I was struck by the funny sleeping position of hibernating mice, rolled up like a little ball. I sent my sketch to the publisher, and got their comments back: make it less cartoonlike and more realistic. I had to convince them that this really ís the position of a sleeping mouse...

Voor een methode natuuronderwijs moest ik een muis in winterslaap tekenen. Ik googlede een paar plaatjes als voorbeeld, en was verrast door de grappige slaaphouding van muizen in winterslaap, opgerold als een klein balletje. Ik stuurde mijn schets naar de uitgever en kreeg hun commentaar terug: maak het minder cartoonesk en meer realistisch. Ik moest ze ervan overtuigen dat dit écht de houding was van een slapende muis...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten