maandag 4 juli 2011

My favourite drawing - a museum


This drawing was made for a book cover. The stories is the book were about science. On the cover, I had to bring many subjects together in a museum setting: air balloons, photography, sailing, polders, american indians, pasta making, bridges, coffee burning and brewing, casting bronze statues, beavers, etc. etc. I misplaced the piedestal of the bronze apple. One of the edges is too close to the boys shoulder, so the two outlines are too close together, giving a messy, thick line. Can you imagine I only noticed it when I saw the book in print? Nevertheless, one of my favourites.

Dit is een tekening voor een boekomslag. De verhalen in het boek gingen over wetenschap. Op het omslag moest ik veel onderwerpen samenbrengen in een museum-omgeving: luchtballonnen, fotografie, zeilen, polders, indianen, pasta maken, bruggen, koffie branden en zetten, bronzen beelden gieten, bevers, enz. enz. Ik plaatste de voet van de bronzen appel verkeerd, waardoor de rand van de voet te dicht langs de schouder van de jongen loopt, wat een rommelige dikke lijn geeft. Hoe is het toch mogelijk dat ik dit pas zag toen ik het gedrukte boek voor mijn neus had? Ondanks dat blijft het één van mijn favorieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten