maandag 31 oktober 2011

Tintin - the movie


Yesterday, I saw Spielberg's 3D Tintin movie, and I really enjoyed it. I am not a die-hard Tintin purist, but I was a little bit concerned when I saw the first pictures of the movie on the internet. But in the cinema, I was taken away by the story and the speed of the action. The beautiful film title (leader) was irresistible for a Tintin fan like me, and convinced me that the movie was made with love and respect for the work of Hergé. The first half of the movie was truly in the spirit of the albums, the second half had parts that were a bit un-hergéesque in my opinion. The movements of the characters (generated by motion capture) was sometimes a bit awkward, but I am not sure if the full animation style would work with these half cartoon-half realistic characters. All in all, it was a great experience, and I am looking forward to the second Tintin movie!

Gisteren zag ik Spielbergs 3D Kuifje-film, en ik heb er echt van genoten. Ik ben geen keiharde Kuifje-purist, maar ik was toch een beetje ongerust na het zien van de eerste plaatjes op internet. Eenmaal in de bioscoop werd ik meegenomen door het verhaal en de snelheid van de acties. De prachtige voortiteling (intro) van de film was onweerstaanbaar voor de Kuifje-fan die ik ben, en overtuigde me er direct van dat de film gemaakt was met liefde en respect voor het werk van Hergé. De eerste helft van de film was echt in de geest van de albums, de tweede helft had gedeeltes die ik een beetje on-hergéaans vond. De bewegingen van de personages (afgeleid van gefilmde acteurs) waren nu en dan een beetje raar, maar ik weet niet zeker of een echte animatie-stijl zou werken met deze half cartoon/half realistische karakters. Al met al was het een prachtige belevenis en kijk ik uit naar de tweede Kuifje-film!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten