donderdag 12 januari 2012

Jacoba van Beieren


Followers of my blog will know that I love to read history books. When I was a student, I lived in a house on the 'Jacoba van Beierenlaan' in Delft, but who this Jacoba was: I had no idea. A few years ago, a biography of Jacoba was written by dutch historian Antheun Janse, which I bought immediately, but which I didn't read until last weeks. It is a excellent book: the writer distinguishes history from legend, explains whatever needs to be explained and in doing so he brings medieval times come to life. The clear writing style makes the book extremely well readable. Read it!

Volgers van mijn blog weten intussen wel dat ik graag geschiedenisboeken lees. Toen ik studeerde, woonde ik in de Jacoba van Beierenlaan in Delft, maar wie deze Jacoba was: ik had geen idee. Een paar jaar geleden schreef historicus Antheun Janse een biografie over Jacoba van Beieren. Ik kocht het toen meteen, maar pas de afgelopen weken kwam het tot lezen. Het is een uitmuntend boek: de schrijver scheidt geschiedenis van legende, legt uit wat uitleg nodig heeft en al doende brengt hij de middeleeuwen tot leven. De heldere schrijfstijl maakt het boek zeer goed leesbaar. Lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten